În data de 12 iunie 2024 , Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală ( EUIPO ) lansează campania sa anuală media paneuropeană . În acest an , tema principală a campaniei este legată de impactul negativ al contrafacerii și pirateriei asupra sportului, în special în contextul evenimentelor sportive importante din acest an, precum Jocurile Olimpice de la Paris și Campionatul European de Fotbal UEFA 2024 din Germania.

Citeste si : Proprietatea Intelectuală: Tipuri, Importanță Și Impactul Său În Economia Europeană

Scopul acestei campanii este de a educa fanii și consumatorii în legătură cu importanța achiziționării de produse sportive autorizate, precum și importanța vizionării legale a evenimentelor sportive.

Campania prezintă riscurile activităților de încălcare a drepturilor de proprietate intelectuală în sport, economie și comportamentul consumatorilor, transmițând tuturor consumatorilor următorul mesaj : #playfair2024 .

InfoCons pune la dispozitia tuturor participantilor la cele doua evenimente sportive (Jocurile Olimpice de la Paris și Campionatul European de Fotbal UEFA 2024), Aplicatia Globala de Protectia Consumatorilor InfoCons in care ai acces in limba materna (Aplicatia este disponibila in 33 de limbi) la :

  • alerte pentru produsele neconforme la nivelul Uniunii Europene;
  • sectiunea SOS cu numere utile si de urgenta la nivel international, sectiune ce poate fi accesata si offline
  • personalizarea aplicatiei in functie de necesitatile alimentare (setarea cantitatilor de : sare, zahar, numeris si tipuri de aditivi)

Citeste : Ghidul Protecției Consumatorilor – InfoCons pentru participanții la Campionatul European de Fotbal 2024 ( UEFA Euro 2024 )