Președintele InfoCons , Sorin Mierlea , a discutat în cadrul emisiunii „ Alege Responsabil ” de pe Trinitas TV despre ratele contractului de creditare și graficul de rambursare .
InfoCons – este alături de cei care întâmpină probleme cu o institușie financiar bancară, atât din perspectiva respectării prevederilor contractuale, informarea corectă și transparentă a acestora în special în cazul în care doresc amânarea ratelor conform legislației.
Consumatorii care au în derulare un credit bancar își pot apăra drepturile și pot lua atitudine când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate.
Drepturile fundamentale ale consumatorilor:
- de a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viața, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor și intereselor legitime;
- de a fi informați complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum și de a fi educați în calitatea lor de consumatori;
- de a avea acces la piețe care le asigură o gamă variată de produse și servicii de calitate;
- de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;)
- de a se organiza în asociații ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor și intereselor lor;
- de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare;
- de a nu li se interzice de către un operator economic să obțină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege.
- Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare.